Ahoj, zdravím, krásný den.
Předevčírem jsem si byla sednout s kamarádkou, jak my na Moravě říkáme na vínko, ale v podstatě jsme ani jedna víno nepila :-).
Startovaly jsme jako všechny ženy nejžhavějšími novinkami a povídaly si a povídaly. A až jsme vyčerpaly všechna aktuální povrchní témata, přišla na řadu práce. Otevíraly se před námi pracovní situace, které odkrývaly spoustu pochybností, zklamání, stresu.
A NAJEDNOU JSME SKONČILY U „KOMUNIKACE SE ŠÉFEM“.
Jak spousta z vás již ví, nejednalo se o mého šéfa. Já si naštěstí jako osobní a profesní kouč šéfuji sama, i když to dá někdy úsilí :-).
A tak jsem si uvědomila, že to je to téma,
o které bych se s vámi ráda podělila tento týden.
Nebo třeba
na důležité schůzky chodíte se staženým žaludkem?
Teď už píši hodně z odstupu, ale také jsem zažívala kdysi podobné příznaky.
Měla jsem pocit, že při jednáních s nadřízeným „to najednou nejsem já“.
OBHAJUJI SE.
NEVĚŘÍM SI.
A NECHALA JSEM SE MANIPULOVAT DO VĚCÍ, KTERÉ BYCH DNES NEAKCEPTOVALA.
A když jsme se tak bavily s kamarádkou, co ji vše tíží a co potřebuje s nadřízeným vykomunikovat, vyplynuly nám z toho
3 zásadní myšlenky pro uvědomění, jak být více nad věcí.
NAD VĚCÍ PŘI KOMUNIKACI S NADŘÍZENÝM.
Když jde o důležitý rozhovor, pomáhá našemu mozku udržet mysl čistou a jasnou, pokud máme „JISTOTU“. Pak lépe reagujeme a rozhovor se ubírá méně ve fázi ohrožení. Připravme si tedy strukturu rozhovoru, co chceme mít za výstup = co je naším cílem, jak začneme, kterou větou konkrétně, na co být ještě připraven a nebýt překvapen.
Běžné: „Nelíbí se mi, že jsem tento měsíc nedostal dohodnutou finanční odměnu!“
Nové: „Tento měsíc jsem si všiml, že jsem dostal jinou finanční částku než obvykle, jak to budeme řešit?“
Běžné: „Přišel jsem, abych Ti oznámil, že nejsem s náplní práce úplně spokojen a přemýšlím o změně zaměstnání.“
Nové: „Ahoj nadřízený, poslední dobou mě má práce úplně nenaplňuje a já bych byl rád přínosem pro tuto firmu. Dokonce se mi už párkrát podařilo přemýšlet o změně práce a tak jsem se přišel domluvit, jak to budeme řešit?“
– Jak to budeme řešit?
– Co si o tom myslíš?
– Co navrhuješ?
Máte pocit, že váš šéf je nejhorší na světě?
Bude se k vám i tak chovat. Vaše přemýšlení a smýšlení se projevuje ve vašem jednání a chování.
Jdete na jednání, že nedopadne?
Tak tam ani nechoďte – ztracený čas, protože už jste si předem stanovili výsledek.
Přicházíte za šéfem s výhružkami, paragrafy a zákony?
Najde si i on výstup pro vás dle paragrafů a zákonů.
Chcete si vyjít vstříc, buďte vstřícní a vše se vám bude vracet.
Zaujalo vás téma komunikace?
Koukněte na možnosti spolupráce ZDE.
Krásný den plný smysluplné komunikace.
Vaše
Předchozí články